wtorek, 17 maja 2016

Jakie zalety płyną z uprawiania Nordic Walking

kijki nordic walking
Nordic walking w porównaniu do tradycyjnego marszu angazuje górne partie mięśni i jest świetnym sportem ogólno rozwojowym. Powstały w latach 20 XX wieku jako trening dla narciaży biegowych jest obecnie bardzo popularny wśród seniorów jak również ludzi młodych.

W porównaniu do biegu czy marszu, nordic walking angażuje mięśnie klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramiona i brzuch. Powoduje to mocniejsze wzmocnienie tych mięśni niż w porównaniu do tradycyjnego biegu lub marszu. Nordic walking szczególnie wpływa na rozwój i wytrzymałość ramion, kreuje łatwość wchodzenia na wzgórza, spala więcej kalorii niż normalne chodzenie. Dzięki kijom stabilność w trakcie marszu jest dużo większa a nacisk na stawy kolanowe, biodrowe oraz kręgosłup jest mniejszy co ma znaczenie dla osób starszych. Dodatkową zaletą jest możliwość uprawiania tego sportu właściwie wszędzie, nie ważne czy jesteśmy w górach, nad morzem, w lesie czy na plaży. Aby trening przynosił pożądane efekty należy poruszać się według odpowiedniej techniki, jeśli jej nie znasz z pewnością uda Ci się znaleźć w  okolicy instruktora nordic walking lub wyszukać poradnik online.
Jedyny sprzęt potrzebny do marszu to kijki nordic walking oraz wygodne buty. Jedną z zalet marszu z kijami jest to, że stosując poprawną technikę można spalić przeciętnie od 20 do 40% więcej kalorii niż w przypadku tradycyjnego marszu. Jest to świetny sposób na aktywne spędzenie wolnego czasu na świeżym powietrzu. Tani sprzęt, możliwość uprawiania w każdych warunkach oraz łatwa technika to duże zalety tego sportu, dzięki temu jest obecnie tak bardzo popularny. Polecam go każdemu szukającemu ciekawej aktywności fizycznej.

1 komentarz:

  1. Ja nawet swoją babcię namówiłam i chodzi i jest zadowolona. Bo się rusza i jest jej wygodniej. Mięśnie zaczęły znowu pracować.

    OdpowiedzUsuń